Hjem » Sidste nyt på bloggen » ATV-tour i Cappadocia

ATV-tour i Cappadocia
This entry is part 5 of 6 in the series Kaukasus med tog

Når man rejser med store børn eller teenagere, så skal der serveres lidt action udover de sædvanlige gåture og cafébesøg. I Cappadocia er der masser af muligheder – blandt andet en ATV-tour med guide.

En ATV-tour er en fantastisk måde at kombinere både fart, spænding, aktivitet og samtidig få et indtryk af de mageløse landskaber, som Cappadocia-området byder på.

ATV-tour i Cappadocia, Turkey
Alle mand klar til eventyr på vores fine ATV’er. @komastaj.dk

Dansk rejsebureau i Cappadocia

Vi kontaktede rejsebureauet 2Ktravel, fordi jeg havde læst om bureauet hos en af mine rejseblog-kolleger, Tea Tougaard. Bureauet 2Ktravel er ejet af en dansk/tyrkisk kvinde, og bureauet har min allerbedste anbefaling. Der er styr på tingene “det er dansk standard”, som indehaveren Gönül selv beskriver det.

Vi skrev nogle beskeder via WhatsApp, og fik hurtigt aftalt en ATV-tour næste morgen.

Vi mødte op på bureauet, der lå et par hundrede meter fra vores fine hotel, og Gönül fik hurtigt tingene på plads. Vi blev transporteret til et sted udenfor byen i en moderne minibus, og vi blev udstyret med hjelme og masker, og fik en hurtig instruktion i, hvordan man kører en ATV.

ATV-tour Cappadocia
Ready til go! Hjelme og masker er en del af pakken. @komastaj.dk

Herefter satte vi afsted ud gennem det fantastiske og meget særprægede landskab. Vi havde to guider med, der sørgede for, at vi kom sikkert afsted, og der var indlagt fine pauser, så vi kunne fotografere og nyde udsigten.

Rose Valley, Cappadocia, Turkey
Vejret var ikke det bedste, men udsigten og landskabet fejlede bestemt ikke noget. Her er det et billede fra Rose Valley. @komastaj.dk
Cappadocia - Love Valley
Landskabet i Cappadocia er helt unikt. Her et blik ud over Love Valley. @komastaj.dk

ATV-eventyr i styrtende regnvejr

Vi havde valgt en to-timers tour, der tog os forbi Rose Valley, Swords Valley, Love Valley og Cavusin-landsbyen.

Efter de første par stop begyndte det at regne. Vi var selvfølgelig lidt ærgerlige over det, men vores guides havde taget regnjakker med, og det viste sig faktisk hurtigt, at det kunne gjorde oplevelsen endnu sjovere. Ungerne var i hvert fald begejstrede – våde, men begejstrede.

ATV i Cappadocia
Humøret var højt på trods af regnen. @komastaj.dk

Jeg kom ret hurtigt lidt bagud – jeg skulle jo også styre kameraet, og pludselig var jeg alene med en ene guide. Han var tilsyneladende ikke helt sikker på ruten, så vi kom vist lidt på afveje. Men jeg var på intet tidspunkt utryg, og han fik os sikkert til næste stop, som var Love Valley. Her købte guiden en varm te til mig, mens vi ventede på resten af familien, der kom nogle minutter senere.

Love Valley Cappadocia
Nu hedder dalen jo ikke “Love Valley” for ingenting. Der er selvfølgelig sørget for, at der er en god “photo opportunity”. Når det så er sagt, så er det et utroligt flot sted. @komastaj.dk

Vores tur på ATV i Cappadocia er en af oplevelser, vi vil huske og snakke om i mange, mange år. Det var sjovt for os alle, og vi fik samtidig set det smukke område.

Vi var så glade for den gode service fra 2Ktravel, at vi bookede en heldagstur med dem rundt til seværdigheder i området dagen efter. Også på denne tour – Green Tour – forløb alt efter planen og uden problemer.

Vi gav 20 euro pr. person for de to timers ATV-tour.

Series Navigation<< Oplev varmluftballoner i CappadociaFem ting du nok ikke ved om Baku >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,