Hjem » Sidste nyt på bloggen » Bike, bears and a wild river

This entry is part 4 of 11 in the series Skjøntour 2013 USA

Vi fortsatte turen til Great Smokey Mountains National Park. Her indlogerede  vios på campingpladsen i parken, som vi havde bestilt hjemmefra. Det er altid en god idé at bestille hjemmefra og i god tid, hvis man vil bo inde i nationalparkerne.

Bike and bears

Dagen startede tidligt. Op for at leje cykler, så vi kunne komme på en 17 km lang tur rundt på en scenic drive. Vejen var spærret for motortrafik mellem 7 og 10, så det var bare med at komme afsted.
Vi kom da også kun lige forbi p-pladsen, før vi så rådyr meget tæt på. Det var en smuk morgen. Undervejs så vi mange rådyr, et par kalkuner, og sørme ikke, om vi også var så heldige at se en bjørn.

Faktisk var vi cyklet forbi – vi holder jo et rasende tempo. Men et par efter os gjorde os opmærksom på, at der havde været en bjørnemor i vejkanten med sine tre unger
Vi stillede cyklerne og gik ned af bakken. Og sørme nok – der i vejkanten stod de. Vi kunne komme helt tæt på – vel omkring 25 meter fra dem. Her stod vi så og beundrede i nogle minutter, inden vi fik besked på at gå videre. En ranger ville have bjørnen tilbage i skoven, så vejen igen kunne blive farbar for alle de cyklister, der ventede på den anden side.

Helt høje af oplevelsen overlevede vi også de sidste km – selvom det holdt hårdt, specielt for de voksne, der åbenbart er i ekstremt dårlig form….

Vi så også bjørne på vores tur i 2015

Tilbage på campingpladsen pakkede vi sammen, og kørte mod næste mål – river rafting på Pigion River.
Vi havde reserveret plads kl. 17, men vi fik plads noget før, og kom en fin tur ned af floden. Et par steder var ret vilde, men nu er vi jo så garvede i river rafting, at der skal en del til at imponere os.

Læs om vores første riverraftingtur her

Efter turen kørte vi mod Newport mod en KOA campingplads med både pool og wifi – til stor begejstring for hele familien.

Series Navigation<< On the road again – og zirrrrpWhiskey og rumfart: I believe I can fly >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,