Hjem » Sidste nyt på bloggen » Fort Worth – og et fedt hotel

This entry is part 2 of 4 in the series Skjøntour 2017 USA

Fort Worth – og et fedt hotel

Vi vågnede ret tidligt på grund af jetlag, og var klar til den første rigtige dag på vores roadtrip. Dagen skulle byde på gode oplevelser i Fort Worth Stockyards og senere på et fedt hotel i Dallas.

Vi havde overnattet på Hampton Inn & Suites Fort Worth Fossil Creek, og det var såmænd et helt ok hotel. Hvad der skulle vise sig at være ret så fantastisk var deres morgenmad. Der var alt, hvad et dansk hjerte kunne begære, og det var en af de allerbedste morgenmadsbuffetter, vi har oplevet i USA.

At jeg så flere gange gjorde mig uheldig bemærket – blandt andet ved af – med vold – presse en bagel ned i en toaster og ved at hælde vaffeldej ud over det hele…. ja det skal ikke forplumre det gode indtryk.

Vi tjekkede ud og satte kursen mod Fort Worth Stockyards, der er et hyggeligt – og lidt turistet – område nord for selve Fort Worth.

Vi havde en fin formiddag, hvor vi mødte ægte longhorn cowboys og fik vores live-musik debut med en sej cowboy.

Vi besøgte også Billy Bob’s, der er den største såkaldte “honky-tonk” i verden. Et sted, hvor der er både indendørs rodeo, livemusik, spillemaskiner og barer under tag.

Vi har været til rodeo to gange – læs mere her og her

Masser af dollars

Efter en hyggelig formiddag i Fort Worth Stockyards gik turen videre til U.S. Bureau of Engraving and Printing. Et af de to steder i USA, hvor man printer dollarsedlerne.

Der var – naturligt nok  – ret store sikkerhedsforanstaltninger, så vi måtte hverken have kamera eller mobil med indenfor. Men vi fik en god rundtur, og det er en smule tankevækkende, hvordan man kan være få meter fra flere PALLER af dollar-sedler, og stadig tage det helt roligt. Det kunne ellers blive noget at en ferie, hvis man bare kunne tage en enkelt palle med sig bag i bilen 😉

Videre – og et fedt hotel i Dallas

Vi kørte videre mod Dallas, hvor jeg havde været heldig at booke et ret sejt hotel for ok billige penge. Vi skulle bo på Hyatt Recency Dallas. Man ved jo aldrig rigtig, hvad man har bestilt, før man kommer, men da vi ankom skulle vi valet-parkere – altså overlade bilen til en “tjener”, der parkerede bilen for os, og så kunne vi bare ringe, når vi skulle bruge den.

Om som man siger i staterne – “Thers’s a first for everything” – og det her var så vores første valet-parkering.

Inde i receptionen følte jeg mig en anelse malplaceret med mine ferieshorts og lidt forsvedte t-shirt – men hey! Jeg havde jo også betalt for at være der….

Vi fik et fantastisk hotelværelse med noget af en udsigt….

Vi havde lige et par timer til at slappe af i, inden vi skulle til en koncert i byen, så alle slappede af og nød den gode udsigt. Jeg tog elevatoren ned i receptionen, og tog – ved et tilfælde – den elevator, der lå på den modsatte side af den, vi havde kørt op med – og det skulle vise sig at være en god idé.

Efter at have været i receptionen, kommanderede jeg hele familien op fra deres afslapning, og ud og køre en tur i elevator…. det var ret vildt….

Efter den ret vilde elevatortur tog vi en Uber til vores koncert – super effektivt og nemt. Vores bil var der i løbet af tre minutter, og vi fik lov at blive transporteret i en fed Dogde-sportsvogn.

John F. Kennedy – og historiens vingesus

Fra hotelværelset fandt vi ud af, at der ikke bare var udsigt til en fantastisk skyline, men også direkte til Sixth Floor Museum og til det sted, hvor John F. Kennedy blev skudt 22. november 1963. Det var lidt vildt at stå der på X’et, og for alvor føle historiens vingesus.

Sixth Floor Museum var spændende og bestemt et besøg værd. Og så må man jo gøre op med sin egen overbevisning, hvad der egentlig skete den fatale dag i november….

Spændende var det i hvert fald!
Træk i slideren – og se udsigten på forskellige tidpunkter af døgnet…

Series Navigation<< Afgang og ankomst til DallasFra storby til state park >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,