Hjem » Sidste nyt på bloggen » On the road again – og zirrrrp

This entry is part 3 of 11 in the series Skjøntour 2013 USA

Efter en god nat søvn på hotellet, stod vi tidligt op. Vi havde stillet vækkeuret, fordi vi havde en date med Coca Cola World allerede kl. 9, men hele banden vågnede før det på grund af  jetlag.
Vi var alle klar til oplevelser, men først skulle den ganske udmærkede morgenmad fortærres. Hotellets morgenmad var af høj standard, og ikke som man møder mange steder kun bagels og wienerbrød. Her kunne du endda fornøje dig med havregrød. Det gjorde vi så ikke …

Afsted til Coca Cola, hvor vi fik et par timre til at gå i selskab med masser af sodavand. Så er man da kommet til USA – sodavand i lange baner kl. 9 om morgenen – og så meget du kan drikke – og 64 varianter!!!’

Afhentning af “Bæstet”

Herefter gik vi tilbage og pakkede sammen. Afsted til lufthavnen med Marta (metro), herfra med taxa til Cruise America. Flinke mennesker, og det gik fint med at gennemgå bilen.

Børnene sad indenfor i det airconditionerede kontor, og det blev da til lidt undren, da den unge pige proklamerede at hun ville “get the kids”….
Øhhh, ok. Det viste sig senere, at hun havde sagt “get the kits” – vores udstyrskits. Ja, ja – sprog er en svær ting. Og hernede i syden taler de virkelig mærkeligt. Man skal koncentrere sig meget for overhovedet at forstå, hvad de siger. Og de siger meget. De er utroligt snakkesaglige og hjælpsomme.

Efter overdragelsen af bilen kørte vil til ……rigtig gættet  – Walmart! Vi fik handlet det basale – to indkøbsvogne, og så var vi klar til at opleve The Real America.
Første udfordring var trafikken i downtown Atlanta. For godtnok ledte Norma Ray os på Interstate motorvejen med seks baner, men der var kø, og virkelig mange biler. Men så fik vi da indviet bæstet ordentligt.

Få den ultimative guide til autocamper i USA her…

Vel ude af trafikken fandt vi vores destination for natten – Fort Yargo State Park.
Der var masser af egern og i det hele taget hyggeligt. Vi fik indviet grillen, og gik herefter trætte i seng – kl. 21.

Så er vi afsted i bæstet igen
Series Navigation<< Monster-rejsedag vel overståetBike, bears and a wild river >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,