Hjem » Sidste nyt på bloggen » Rejsen og de første oplevelser i Texas

This entry is part 1 of 31 in the series Skjøntour 2012 USA

Så oprandt dagen endelig. Tiden var inde til familien Skjønnemands længe ventede roadtrip i USA med start i Texas.

Vi tog til Billund Lufthavn kl. 8, og fik sagt farvel til familien, der var kommet med for at vinke. Vi havde checket ind hjemmefra, og skulle blot aflevere bagagen, inden vi kunne gå videre gennem security. Alt gik efter planen.

Welcome to Houston, Texas

Første tur var til Frankfurt, hvor vi havde fem kvarter til at skifte fly. Også her gik alt efter planen, og kl. 18 lokal tid landede vi i Houston, Texas.

Det gik som smurt gennem immigrationen, så vi kom rimelig hurtigt videre til den SuperShuttle, vi havde bestilt hjemmefra.
Den tog os videre til vores venner i byen Friendswood, lidt syd for Houston. Vi fik en blød start hos vennerne, der ventede med pool i haven og kolde øl. Lige hvad vi og ungerne trængte til efter +10 timer i fly.

Vi gik i seng ved 22-tiden, og sov nogenlunde. Vi vågnede dog tidligt – sikkert på grund af lidt jetlag.

Det er meget varmt i Texas – ca. 35 grader, så næste dag bød igen på flere ture i poolen, som børnene straks vænnede sig til… Det bliver noget af en omvæltning, når vi først skal ud på de amerikanske landeveje og stifte bekendtskab med nogle af de primitive campingpladser.

På tur i supermarkedet

Dagen bød på den første oplevelse med de amerikanske supermarkeder, der byder på RIGTIG mange muligheder på alle hylder.

Find en indkøbsliste til din første tur i Walmart her

Heldigvis kunne vores amerikanske venner guide os lidt og give os gode tips til hvilke varer, der var værd at købe, og hvilke man gjorde klogest i at gå udenom. På den måde beriget med gode råd om god kaffe, søsygetabletter og brød var vi klar til næste oplevelse.

Kemah Boardwalk

Om eftermiddagen tog vi en tur til Kemah Boardwalk – en slags tivolipark, der ligger helt ned til Den Mexicanske Golf.

Her tilbragte vi eftermiddagen med at prøve forlystelserne, og ved aftensmadtid valgte vi at spise på restauranten Saltgrass- en typisk Texansk restaurant med masser for både øjet i form at sjov udsmykning og for maven i form af den dejlige mad.
Efter oplevelserne på Kemah Boardwalk gik turen retur til Friendswood, hvor børnene lige nåede en tur i poolen, inden vi gik i seng.

Series Navigation120 dollars – og du lærer forskellen på AM og PM >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,