Hjem » Sidste nyt på bloggen » Sidste nat i bæstet

This entry is part 29 of 31 in the series Skjøntour 2012 USA

Efter en god nats søvn ser alting lysere ud. Selvom vi nu kunne frygte melankolien, der garanteret ville følge med den sidste nat i bæstet.
Vi vågnede i bedre humør, og begyndte så småt mentalt at indstille os på den sidste nat i bæstet.Vi vidste – i modsætning til i går – hvor vi skulle tilbringe den kommende nat, og vi tog det stille og roligt.  Vi fik morgenmad og begyndte så småt at sortere og gøre lidt rent i camperen.
Der skulle også fyldes gas på, og man kan få gas på alle KOA pladser, så det fik vi hjælp til.  Herefter gik turen til den reserverede campingplads i en park udenfor Oakland.
Det var en rigtig hyggeligt sted, og vi fik lidt ro på efter vores ret så kaotiske dag i går. Vi fik ryddet ud i skabene, og gik i gang med at spise resterne fra skabene, og så gik der ellers rengøring i den. Da mørket faldt på var det tid til sidste nat i bæstet.
Lidt vemodigt at tænke på, men vi prøvede at huske os selv på den fantastiske rejse, vi havde bag os, og at vi ville kunne leve længe på de gode oplevelser.

Stadig tid til flere oplevelser

Samtidig havde vi jo stadig tre dage tilbage, som vi skulle tilbringe på hotel i San Franciscos centrum. Næste morgen gjorde vi det sidste rent, og satte herefter retningen mod Cruise America.  På vejen skulle vi lige forbi WalMart for at købe en ekstra taske (!), og så skulle bæstet tankes op.

Alt gik som planlagt, og pludselig var det så vidt.
Vi skulle sige farvel til bæstet. Trist, trist, trist – men den havde gjort det godt!
Det er i hvert fald ikke utænkeligt, at vi igen en gang vil stifte bekendtskab med sådan et bæst!

Styr på procedurerne

Det var tydeligt, at der var styr på procedurerne hos Cruise America.

San Francisco er en stor destination, og det var tydeligt at mange ture enten begyndte eller sluttede her i SF.  De ting, som man ikke kunne have med hjem, kunne man efterlade hos Cruise America, så andre der var på vej kunne få glæde af dem.
Således håber vi nu, at der er nogle, der hygger sig med vores surfboard, vores toaster, vores køletaske, termokande…..

Norma Ray tog jeg dog med i tasken.
Efter papirarbejdet var overstået, og camperen tømt slæbte vi os med al bagagen til et par taxaer, der kørte os til nærmeste metro station.
Herfra gik den til San Francisco Downtown, hvor vi skulle bo på Beresford Arms Hotel tæt på Union Square i tre dage.

Series Navigation<< San Franciscos forstæderSan Franciscos gader – på cykel >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,