Hjem » Sidste nyt på bloggen » I think the hole town is high

Endelig fremme
This entry is part 1 of 9 in the series Skjøntour 2015 USA

Så kom dagen endelig, hvor vi kunne sætte vækkeuret til klokken meget tidligt og forsøge at pakke huset ned uden at glemme alt for meget.

Heldigvis havde vi mor Viola som backup. Så da største-sønnen fem minutter i køretid “fandt” en hel stak vasketøj, kunne mormor heldigvis finde tid til at vaske de fire maskiner, der liiiiige manglede….

Turen gik mod Hamburg Lufthavn uden problemer. Mens vi ventede på flyet “sked” datteren en pung – til stor morskab for resten af den rejsekåde familie. (Hun sad på sin pung, der så faldt på gulvet… og mere skulle der ikke til for at more Familien Skjønnemand på farten).

Alt efter planen

Planmæssigt til London, hvor vi havde små fem timers ventetid. Laaaang flyvetur til Denver, som også gik planmæssigt. Så ventede kun de sidste kilomenter, inden vi kunne lægge os i en seng hos min søster og svoger, der var i Lafayette, hvor de havde byttet sit til et feriehus.
Vi havde dog nogle udfordringer med at finde shuttlebussen.  Så vi ankom først ved 22-tiden lokal tid – godt 22 timer, siden vi gik ud af døren i Over Jerstal.

Første udflugt – for en del af familien

Vi vågnede tidligt, og sang fødselsdagssang for min søster. Herefter var planen et besøg i Boulder og Pearl Street.
Store-sønnen, søster og jeg ville køre, mens resten af selskabet skulle finde en bus.

Vi ankom planmæssigt, men de andre kunne ikke finde bussen – måske fordi det var søndag?

Vi gik en tur på Pearl Street, hvor jeg fik en MEGET stærk iskaffe, der i den grad holdt mig frisk resten af dagen…
Efter lidt snusen i butikker, gik turen retur til da andre i Lafayette. Her var naboen var på besøg, og der var kommet lidt lokal øl på bordet.

Det viser sig, at Colorado er en meget liberal stat, der lige har legaliseret dyrkning og brug af hash.Til gengæld skal man i specialforretning for at købe alkohol, hvis procenten overstiger 3,2 – hmmm.

No wonder, at “the whole town is high” – selvom det vistnok – mest – refererer til, at området ligger i 1600 meters højde.

Vi elsker Walmart

Vi kørte en kompensationstur i Walmart med min meget skuffede datter. Hun var lidt træt af, at hun ikke var med i Boulder. Walmart var som altid SKØN, og vi har vist også fået omvendt min søster.
Der er ingen tvivl – WE LOVE WALMART.

Fødselsdagsburgere på grillen og hyggen på terrassen sluttede en hyggelig dag. Det passede nogenlunde med, at koffeinen fra iskaffen langsomt begyndte at fortage sig.

Series NavigationOn the road again >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg er til daglig lokalredaktør på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer. Jeg er hele tiden på jagt efter nye rejsemål og nye lande, som jeg kan besøge.