Hjem » Sidste nyt på bloggen » Viva Las Vegas

This entry is part 24 of 31 in the series Skjøntour 2012 USA

Så var turen kommet til Sin City, og viva Las Vegas, siger vi bare…
Vi var i forvejen lidt skeptiske. Dels fordi vi var lidt bekymrede for, om Las Vegas var lidt for “voksen” til vores unger, og dels fordi vi generelt ikke er specielt begejstrede for storbyer. Til gengæld lokkede drømmen om den hurtige gevinst!

En god start – en tur i outlet

Vi startede “The Las Vegas Experience” med at køre i Outlet. Vi havde læst os til, at der skulle være rigtig gode outlets i Vegas, og Norma Ray, som vi har døbt vores GPS, fandt da også stedet til os.
Der var bare ingen parkeringspladser, der var bæst-størrelse, så vi brugte vel det meste af en time på at køre i ring omkring outlettet.
Vi følte os en smule til grin, da der lige overfor centeret lå en kæmpe parkeringsplads med masser af tomme pladser, men de var reserverede til medarbejdere i et bestemt (stort, går vi ud fra) firma.
Vi ville ellers snige os til en plads, da der stod flere RV’s på pladsen, men vi blev venligt formanet af en aldrende security-mand,. at det bestemt ikke var en mulighed.
Ret træls, når man kunne se, at der var de første 300 ledige pladser!
Vi var lige ved at give op, men gav det en sidste chance. Vi kørte lidt væk fra centeret, og fandt et sted, hvor der var plads til os. Så måtte vi jo tage den lidt på gå-ben, og det var såmænd ingen skade til, når man tænker på alle de burgere og refills, der bliver sat til livs….

Camping midt i byen

Efter shoppingturen besluttede vi at køre til KOA pladsen, der ligger lige ved Circus Circus på The Strip. Vi havde reserveret i forvejen, men var en dag for tidligt på den, men vi tog chancen. Og der var ingen problemer. Der var masser af plads, og campingfolkene fortalte os om en bus “The Deuce”, der kører på The Strip hele døgnet.
Man kan købe en 24 timers billet, og så kan man køre lige så tosset man vil – og …. man kunne også bruge billetten til en bus, der kørte til Las Vegas’ berømte outlets. Suk – så blev man så klog.

Da mørket faldt på udfordrede vi bæstet med en tur ned af The Strip.
Det var virkelig flot og sjovt at se. Det er imponerende med alle de lys, og hvis man for et øjeblik kan abstrahere fra at tænke miljøhensyn, så var det en fantastisk oplevelse.
Næste morgen tog vi det stille og roligt på pladsen.

Visit from our hometown

Vi vidste, det ville blive en hård dag med masser af skridt på The Strip og masser af oplevelser at fordøje. Og at temperaturen så sneg sig op i nærheden af de 38 grader, gjorde det hele lidt ekstra strabadserende. Men omkring middag gik turen med bus ned af The Strip. Vi skulle mødes med nogle venner fra “our hometown”, der også var i Las Vegas, og en sådan chance for et “familiefoto”, lader man ikke glide sig af hænde. De boede på New York, New York, hvor vi skulle mødes.

Mens vi ventede smed jeg lige en dollar i en spilleautomat, og formåede at vinde 12,5 dollars. De fik dog hurtigt ben at gå på, men man nåede da en lille rush.
Vi fandt vennerne, og gik videre ind i hotellet for at finde den store rutsjebane, og faldt undervejs over et stort område, hvor der var spillemaskiner for børn. Her brugte vi god tid.
Las Vegas er særlig på mange måder. Alle hoteller er åbne, så man bare kan gå ind. De er enormt store, og mange af dem er bygget op over et tema.
New York New York har for eksempel. kopier af Frihedsgudiinden og Brooklyn Bridge udenfor, mens det indenfor er dekoreret som om du gik ned af gaderne i New York.
Derudover er der selvfølgelig spillemaskiner over alt – også i baren. Det er vildt så gennemført det hele er.

Hotel-rundtur

Efter et par timer med vennerne gik vi videre ned af The Strip for at se nogle af de andre hoteller. Vi var blandt andet i Paris og på The Venezian.
Fantastisk gennemført, og spændende at kigge på for både børn og voksne.

Vores bange anelser omkring Las Vegas er blevet gjort til skamme. Det er en sjov by at tilbringe et par dage i, og man kan sagtens tage børnene med. Der er så meget at kigge på, og “voksendelen” af byen kan man sagtens abstrahere fra.

Så vi istemmer The King og siger Viva Las Vegas – i hvert fald for et par dage. Derefter er det helt rart at komme til lidt fredeligere omgivelser igen.

Series Navigation<< Et stille trip ad nostalgiens highwaySå kom vi til Sunny California >>
Var det nyttigt? Del denne post med dine venner

Jeg hedder Betina Skjønnemand, og jeg elsker at rejse. Jeg arbejder til dagligt som journalist på en lokalavis i Sønderjylland, og bruger det meste af min fritid - og alle mine sparepenge - på at rejse. Jeg har rejst rigtig meget i Frankrig, en del i USA og ellers besøgt en lang række europæiske storbyer,